آموزش سئو سایت

بهینه سازی سایت - سئو سایت - سئو وب سایت - معرفی ابزار های سئو

آموزش سئو سایت

بهینه سازی سایت - سئو سایت - سئو وب سایت - معرفی ابزار های سئو

سئو داخلی سایت

سئو داخلی چیست؟
سئو داخلی که از آن با عنوان های On-Site SEO و On-Page SEO نیز یاد می شود، به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که با استفاده از بهینه سازی عناصر یک سایت، موجب افزایش رتبه و ترافیک سایت از موتورهای جستجو میگردد. منظور از سئو داخلی، هم بهینه سازی محتوا و هم کدهای HTML وب سایت است. در نقطه مقابل سئو داخلی، سئو خارجی یا Off-Site SEO وجود دارد که شامل لینک های خارج از سایت شما و همینطور دیگر سیگنال های است که از محیط اینترنت به سمت سایت شما ارجاع داده می شود.
هدف نهایی سئو داخلی
درک محتوای هر صفحه
تشخیص محتوای شما به عنوان مرتبط ترین مطلب با عبارات مورد جستجو
ارزیابی صفحه به عنوان یک صفحه با ارزش و قابل نمایش در صفحات نتایج جستجو (SERP)
مراحل بهینه سازی داخلی سایت برای موتورهای جستجوگر
۱-استفاده از URL های دوستانه و بهینه
گوگل در آموزش وب مستر خود اشاره کرده که ۳ تا ۵ کلمه ابتدایی یو آر ال بیشترین وزن را رتبه بندی دارند. بنابراین یو آر ال های سایت را کوتاه و خوانا کنید. همواره کلمه کلیدی را نیز در یو آر ال ها به کار ببرید.
مثل این:
seotehran.com/2018/06/24/Cat=SEO/On-Page-Amoozesh-SEO-tehranseo
که در اولی زشت و دومی طولانی هست.
ولی این URL پایین خلاصه و مفید و کوتاه تر هست
seotehran.com/سئوی-درون-صفحه‌ای
مورد بعدی در بهینه کردن URL، بهینه سازی آدرس صفحه، وجود کلمات کلیدی در آن است. یعنی فقط و فقط کلمات کلیدی هدف در آن وجود داشته باشند چون این مساله باعث کوتاه شدن آدرس و دادن سیگنال “مرتبط بودن” و کیفیت بالای محتوای صفحه به گوگل می شود.
۲- تگ تایتل یا عنوان را با کلمات کلیدی هدف شروع کنید.
عنوان صفحه، مهمترین فاکتور سئو داخلی سایت است. در حالت کلی هرچه کلمه کلیدی به شروع عنوان صفحه نزدیکتر باشد، احتمال اینکه آن صفحه رتبه بالاتری کسب کند، بیشتر است.
البته همیشه لازم نیست که عنوان صفحه را با کلمه کلیدی شروع کنید. اما اگر کلمه ای وجود دارد که هدف اصلی سئو سایت شماست، سعی کنید آن را در اوایل تایتل صفحه یا عنوان صفحه خود قرار دهید.
۳- کلمات پرکاربرد و عبارات ارزش دهی را به عنوان صفحه اضافه کنید
اضافه کردن کلماتی مانند بهترین، ۲۰۱۸، نقد و بررسی، راهنمای کامل و موارد دیگری از این موارد، می تواند ترافیک بالایی را وارد سایت شما کند.
سود دیگری که در این کار هست، پیدا کردن رتبه خوب برای کلمات و جستجو های عبارات طولانی در گوگل است.
۴- عنوان پست ها و صفحات خود را در داخل تگ H1 قرار دهید.
تگ H1، مهمترین تیتر اصلی هر صفحه است و بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا نیز به صورت اتوماتیک این تگ را به کد صفحه اضافه می کنند. کدهای سایت را بررسی کرده و از اعمال این نکته اطمینان حاصل کنید.
گاهی وقت ها، قالب سایت اگر سئو نشده و بهینه نباشد و خصوصا اگر تگ ها در آن بهینه سازی نشده باشند، در قالب تنها به بزرگ کردن سایز نوشته عنوان بسنده کرده و آن را داخل هیچ تگ هدر قرار نمی دهند.
پیشنهاد میکنم حتما سری به کد صفحات سایت خود بزنید شاید این موارد در قالب شما درست اعمال نشده باشد.
تگ H2 در واقع نشان دهنده زیر تیتر های عنوان صفحه می باشد. سعی کنید در H2 از کلمات کلیدی مانند H1 استفاده کنید.
همیشه سعی کنید در زیر هر تگ هدینگ یا تیتر ها اعم از H1, H2 و یا H3 حداقل یک نیم خط متن وجود داشته باشد و تا حد ممکن آن متن با خود هدینگ مرتبط باشد.
۵- از فایل های چند رسانه ایی استفاده کنید.
متن ها، تنها محتوای یک صفحه وب سایت نیستند. عکس ها و ویدئوها می توانند به کاهش بانس ریت سایت کمک زیادی نماید. بانس ریت و میزان زمانی که کاربر در صفحه می ماند از فاکتورهای رتبه بندی گوگل محسوب می گردد.
۶- meta description یا توضیحات متا
توضیحات متا یا همان Meta Description توضیحاتی است که به تشریح و توضیح یک صفحه سایت میپردازد. یکی ار اهداف نوشتن و قرار دادن توضیحات متا برای موتورهای جستجو است که در هنگام ظاهر شدن صفحه مورد نظر در صفحه نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل، توضیح مختصری درباره آن صفحه به بازدید کننده ارائه نماید.
از نوشتن کلمات کلیدی با ویرگول در این بخش اکیدا پرهیز کنید.
از کپی کردن کل متن صفحه خود در این بخش پرهیز کنید.
توضیحات را با کلمه کلیدی اصلی سایت شروع کرده و بصورت خلاصه محتوای سایت را شرح دهید. سعی کنید این محتوا برای کاربر و موتورهای جستجو به یک میزان جذابیت داشته باشد.
از بکاربردن یک متن واحد برای توضیح چند صفحه مختلف بپرهیزید.
متن توضیحات را بصورتی بنویسید که کاربر را به عملی تشویق کند. در متن توضیحات صفحه کاربران را به خواندن متن تشویق کنید. این کار می تواند پرسش و پاسخ باشه. مثلا : آیا میخواهیددر یک ماه ۱۰ هزار ورودی گوگل به سایت خود داشته باشید؟ مقالات بازاریابی ما را دنبال کنید. و با راهکارهای صدها مشتری موفق ما آشنا شوید.
۷- کلمه کلیدی را حتما در پاراگراف اول بیاورید
عبارت کلیدی صفحه را در ۱۰۰ الی ۱۵۰ کلمه آغازین متن به کاربرده تا به کاربر القا کنید که بر روی صفحه درستی کلیک کرده است.
۸- از طراحی واکنشگرا و یا استفاده از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید
گوگل از سال ۲۰۱۵ شروع به پنالتی کردن سایت هایی کرد که از نمایش موبایلی مناسبی برخوردار نبودند. مطمئنا این واکنش در آینده شدیدتر نیز خواهد شد. ما به شما برای طراحی صحیح سایت، نوع واکنشگرا را پیشنهاد می کنیم.
۹- استفاده از لینک های خارجی یا external linking در داخل صفحات سایت
این یکی از راه های سئو کلاه سفید برای گرفتن ترافیک بیشتر می باشد. منظور از لینک های خارجی، لینک هایی می باشد که به سایر سایت ها داده می شوند. با این کار به گوگل کمک می کنید که محتوای صفحه شما را بهتر درک کند. همچنین با این کار به گوگل میفهمانید که سایت شما منبعی از اطلاعات است.
۱۰- استفاده از لینک های داخلی
لینک های داخلی (Internal Links) در سئو بسیار موثر هستند و سعی کنید از دو یا پنج لینک داخلی در هر صفحه استفاده کنید.
لینک دادن داخلی به صورت مرتبط از پست ها و صفحات سایت به سایر پست ها و صفحات مختلف، بسیار عالیه!
۱۱- افزایش سرعت سایت
گوگل صراحتا در این لینک اعلام کرده که سرعت بارگذاری سایت یکی از معیارهای رتبه بندی صفحات است. شما می توانید با استفاده از CDN، فشرده سازی تصاویر و تغییر هاست خود سرعت سایت را ارتقا دهید. سرعت سایت خود را چک کنید و مطمئن شوید که سرعت بارگذاری آن بیش از ۳ ثانیه نمی باشد. تحقیقات نشان میدهد که ۷۵ درصد کاربران بیش از ۴ ثانیه منتظر بارگذاری صفحه نمی مانند. یکی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت، GTMetrix است. البته سایت گوگل هم ابزاری برای این کار دارد ولی به دلیل تحریم باید از برنامه های ضد تحریم استفاده کنید. که از این لینک میتونید از این ابزار استفاده کنید.
۱۲- از کلمات کلیدی مشابه در متن صفحه استفاده کنید
کلمات کلیدی LSI عباراتی هستند هم معنی کلمه کلیدی هدفی که در صفحه به کار برده اید. گوگل از این کلمات استفاده می کند تا بفهمد آیا محتوای صفحه مرتبط و درست هست یا خیر.
۱۳- بهینه سازی تصویر
یکی از رازهای مخفی سئو بحث بهینه‌سازی تصاویر سایت است. داشتن تصاویر مرتبط با متن یک گزینه‌ی عالی برای کسب رتبه‌ی بهتر و خواندنی شدن بیشتر مطلب توسط کاربران می‌گردد چون علاوه بر اینکه بر عنوان و موضوع مقاله تاکید می‌کند در تگ‌های گراف باز فیسبوک و تویتر دیده می‌شود و یک سنسوری برای خواندن موضوع توسط کاربر می باشد بنابراین نیاز است وقت بگذارید و تصاویر مناسب برای موضوعات سایتتان پیدا کنید.
طبق آمار سایت Raven تقریب ۷۸ ٪ مطالب سئو مرتبط با تصاویر است پس آیا وقتش نیست که مسائل مربوط به تصاویر و بهینه‌سازی عکس‌ها را جدی تر بگیرید؟!
شاخص‌های سئو تصاویرعبارتند از: اسم فایل تصاویر، تگ عنوان و تگ جایگزین، شرح تصویر که زیر آن دیده می‌شود، ابزار سئو و چک کردن آن‌ها، زمان بارگذاری تصاویر، شناخت انواع مختلف تصاویر، نقشه سایت برای تصاویر و گراف باز
۱۴- از دکمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی استفاده کنید
سیگنال های اجتماعی شاید به صورت مستقیم در رتبه سایت تاثیری نداشته باشد، اما مطمئنا موجب افزایش ترافیک سایت می گردد.
۱۵- محتوای مناسب و طولانی
تولید محتوای مناسب، مهم ترین بخش سئو داخلی سایت است.
محتوای مناسب و طولانی
محتوایی با طول مناسب ایجاد کنید. بهترین تعداد کلمات برای محتوا بین ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه است. البته کمی بیشتر و کمتر آن خیلی تفاوتی ایجاد نمی کند.
کلمات کلیدی هدف خود را به تعداد مناسب به صورت اصلی خود ( بدون تغییر و زیاد و کمتر کردن کلمات و پسوند و پیشوند های دیگر )، با مدل های مختلف ( با اضافه کردن کلمات مناسب و توضیحی ) و اضافه کردن پسوند و پیشوند های مناسب به کار ببرید.
حواستان به کلمات کلیدی LSI باشد.
از عبارات هم معنی ( مثلا سئو به جای بهینه سازی برای موتور های جستجو و بلعکس ) استفاده کنید.
۱۶- زمان حضور کاربران در صفحه را افزایش دهید (Dwell time)
اگر کاربری پس از ورود به سایت شما از طریق نتایج گوگل، فورا دکمه Back را بزند، گوگل صفحه شما را بی کیفیت ارزیابی می کند. میزان حضور کاربران در سایت شما دلیلی بر با کیفیت بودن محتوا از دید گوگل است. با نوشتن مطالب دقیق و بلندتر کاربران را در سایت نگه داشت و اصطلاحا Dwell Time را افزایش دهید.
مساله مهمتر از تاثیر Dwell time در سئو داخلی:
این است که ابتدای متن آنقدر جذاب باشد که بازدید کننده فکر کند “به جز این مقاله، راه دیگری برای رسیدن به هدف نیست” !!
۱۷- کیفیت محتوا
من می دانم که شما  خسته شدید از شنیدن درباره “محتوای با کیفیت” ولی با وجود اینکه موتور های جستجو راه مستقیمی برای تشخیص محتوای با کیفیت از محتوای بد ندارند، این یکی از اصول بنیادین سئو داخلی سایت است و راه های غیر مستقیم بسیاری برای حل این مشکل دارند که شامل موارد زیر هست
بازدید کنندگانی که مجددا از سایت دیدار می کنند.
بوکمارک های گوگل کروم ! ( بله تاثیر گذارند. )
زمانی که بازدیدکننده در داخل سایت باقی می ماند.
جستجو های نام برند شما در گوگل !  مثل تهران سئو
در واقع با انتشار یک محتوای خوب و با کیفیت کاری می کنید که بازدید کننده بخواهد بقیه جواب سوالاتش را هم از سایت شما بگیرد. این حاصل اعتماد خواننده به مطلب شما و موفقیت کمپین سئو داخلی است.
۱۸- کاربران را تشویق به کامنت گذاری کنید
به صورت تجربی مشاهده شده که سایت هایی که دارای کامنت های بیشتری در پست های خود هستند، معمولا رتبه بهتری کسب می کنند. گوگل نیز این مورد را به صورت غیر مستقیم تایید کرده و اعلام کرده است: سایت هایی که کاربران فعال تری دارند، رتبه بالاتری کسب می کنند.